Välinevuokrauspalvelulle on kysyntää
Elokuussa toimintansa aloittaneen Vuokra-Jussin vuokraustoiminta pyörii yrittäjä Jussi Leskelän mukaan jo ihan mukavasti ja syksy on sujunut oikein hyvin.

Vuokra-Jussin takana ovat veljekset Eetu, Jussi ja Riku Leskelä ja idea heillä yrityksen perustamiseen syntyi omasta tarpeesta.
– Olemme mukana myös Virpiniemen kehittämishankkeessa. Lisäksi omat yritystoiminnan kehittämiseen tähtäävät suunnitelmat pitävät motivaatiota yllä, Jussi Leskelä kertoo.
Ihmiset ovat yrittäjän mukaan löytäneet yrityksen yllättävin hyvin. Suuressa roolissa Leskelä pitää nettiä sekä sosiaalista mediaa ja heille onkin tullut paljon yhteydenottoja nimenomaan Instagramin kautta. Liikuntaetujen käyttäjien kautta yritykselle on tullut lisää asiakkaita ja se on näkynyt kävijäpiikkeinä.
– Tämä on mielestäni hyvä asia, koska haluamme, että kynnys yhteydenotolle olisi mahdollisimman pieni. Olen huomannut, että liikuntaetujen, kuten Eazybreak, Edenred, ePassi ja Smartum, käyttäjät löytävät luoksemme aina pienissä porukoissa.
Vuokra-Jussin valikoimasta löytyy edelleen kolme sähköläskipyörää, joilla liikkuminen onnistuu hyvin myös talvikaudella. Pyörien kuljettamiseen he ovat hankkineet auton peräkoukkuun kiinnitettävän pyörätelineen, mikä mahdollistaa myös pidemmät reissut pyörien kanssa. Valikoima on laajentunut syksyllä hankittuun Kärcherin tekstiilipesuriin, jolle onkin ollut kovasti kysyntää sen monikäyttöisyyden ansiosta ja tuotetta on vuokrattu ahkerasti.
– Joulukuun aikana meille saapuu suomalaisen OAC:n valmistamia lumiliukukenkiä, joista kokoja löytyy koko perheelle. Lisäksi valikoimastamme löytyy kärrypalju ja pyrimme jatkossakin laajentamaan valikoimaamme kysynnän mukaan.
Olemme mukana myös Virpiniemen kehittämishankkeessa. Lisäksi omat yritystoiminnan kehittämiseen tähtäävät suunnitelmat pitävät motivaatiota yllä.
– Jussi Leskelä
Yrittäjät odottavat talvea innolla ja heistä on mielenkiintoista nähdä, miten joulukuussa saapuvat lumiliukukengät otetaan vastaan vuokramarkkinoilla. Jussi Leskelä kertoo heidän odottavan myös sähköpyörille vahvaa kysyntää, etenkin kevättalven aurinkoisille päiville.
– Pyörien kanssa valmistaudumme talveen hankkimalle jokaiseen pyörään ajovalot. Eli talvi näyttää ainakin tältä osin valoisalta.
Sosiaalisessa mediassa markkinointi on yrittäjille tärkeää, ja he pyrkivät tiedottamaan seuraajia sosiaalisessa mediassa omilla kanavillaan aktiivisesti.
– Sosiaalinen media on tärkeä osa näkyvyyttä. Somen kautta olemme saaneet asiakkailta hyviä vinkkejä esimerkiksi vuokravalikoiman kasvattamiseksi sekä muita yhteydenottoja. Näiden lisäksi hyödynnämme Facebook-ryhmiä näkyvyyden kasvattamiseksi.
Palaute on Leskelän mukaan ollut poikkeuksetta hyvää. Sosiaalinen media on yrittäjän mielestä hyvä alusta myös asiakkaiden kanssa kommunikoimiseen.
– Ongelmatilanteissa, joita yrittämisessä tulee väistämättä, pyrimme siihen lopputulokseen, että pääsemme asiakkaan kanssa yhteisymmärrykseen ja molemmille jää positiivinen kokemus ja hyvä mieli.
Jaa sivu eteenpäin