Paras pala Oulua

Haukiputaan Yrittäjät on tehnyt kovasti töitä Haukiputaan brändin eteen, ja helmikuussa julkaistu kaupunginosan oma slogan ”Haukipudas – Paras pala Oulua” on saanut myönteisen vastaanoton niin yrittäjien kuin paikallistenkin parissa, vaikka sitä ei ole vielä kauheasti tuotu esille.

Jonna Kurvinen toivoo yhdessä Haukiputaan Yrittäjien kanssa alueen asukkailta apua uusien verkkosivujen kuvittamiseen. Kuva: Anu Kauppila.

Sloganin kanssa julkaistua logoa hiottiin viimeiseen asti ja yhdistyksen jäsenet pääsivät antamaan mielipiteensä ennen julkaisua. Haukiputaan Yrittäjien hallituksen sihteeri Jonna Kurvinen kertoi yrittäjien olleen tyytyväisiä Digi- ja mainostoimisto Höyryn suunnitelmiin ja toteutukseen.

– Ennen julkaisua yrittäjäjäsenien kanssa yhdessä mietimme logoa ja teimme vielä pieniä muutoksia ennen julkaisua. Yhteistyö Höyryn kanssa on toiminut mielestäni hyvin ja heillä on aiempaa kokemusta isoistakin kokonaisuuksista, Kurvinen sanoi.

 

SLOGANIN ja logon rinnalle on tulossa pian avautuvat Haukiputaan omat verkkosivut, jotka syntyvät myös Höyryn ammattitaitoisissa käsissä. Verkkosivujen oli tarkoitus avautua jo vapuksi, mutta suunniteltu tiukka aikataulu hieman venyy. Verkkosivuille kaivataan paljon kuvia Haukiputaasta ja sen palveluista. Kurvinen toivookin alueen asukkailta apua asiassa.

– Tarvitsisimme paljon kuvia Haukiputaasta ja myös Virpiniemestä vielä verkkosivuille. Etsimme kuvia paikallisesta maisemasta, yleiskuvia eri asutusalueista, merestä, ihmisistä, tapahtumista, kirkosta, kouluista, hyvinvointilaitoksesta ja esimerkiksi alueen venesatamista. Kuvaajien tiedot tietenkin merkitsisimme sivuille.

Kuvien suhteen voi olla yhteydessä Kurviseen ja tarkoituksena on elävöittää sivuja ja tuoda paikallisuutta sekä paikallisia palveluita entistä paremmin esille. Kuvaajan palkkaamista yrittäjät ovat myös miettineet, mutta kolea kevät on epäedullinen edustavien kuvien ottamiselle. Yrittäjät haluavat myös osallistaa näin paikallisia ja tuoda heitä lähemmäs nettisivuja.

– Nettisivujen on tarkoitus toimia Haukiputaan kasvoina niin paikallisille kuin ulkopaikkakuntalaisillekin, jotka etsivät tietoa alueesta. Sivuilta tulee olemaan helppo etsiä tietoa sekä paikallisista palveluista että alueesta asuinpaikkana.

Nettisivujen on tarkoitus toimia Haukiputaan kasvoina niin paikallisille kuin ulkopaikkakuntalaisillekin, jotka etsivät tietoa alueesta.

SIVUILTA tulee löytymään kaikki Haukiputaan Yrittäjien jäsenyrittäjät ja heidän yrityksiensä tiedot. Sivuilta voi myös tarkastaa esimerkiksi, miten hyvinvointikeskus on avoinna ja mistä löytyy alueella myynnissä olevat kiinteistöt tai tontit. Tarkoituksena on toimia ensi käden tietona alueelle muuttoa miettiville tai yrityksen perustamista suunnitteleville sekä matkaajille, ja siksi myös Virpiniemen alue on vahvasti mukana sivuilla.

– Sivut toimivat myös jäsenetuna yhdistykseen liittyville uusille jäsenille ja vaikuttaa siten myös jäsenhankintaan. Jäsenien eläköityminen näkyy jäsenmäärässä valtakunnallisella tasolla ja myös meillä, mutta uusia yrityksiäkin syntyy ja sivuilta löytyy paljon tietoa myös yrittäjille.

 

MARKKINOINTISUUNNITELMASTA vastaa Digi- ja mainostoimisto Höyry ja sivuja tullaan markkinoimaan laajasti. Nettisivuista tulee helposti ylläpidettävät, mutta yhdistyksessä ei ole vielä päätetty, kuka tai mikä taho sivuja tulevaisuudessa ylläpitää. Voi olla, että tulevaisuudessa IT-tuki ulkoistetaan, mutta sivujen päivityksestä ja mainospaikkojen myynnistä tulee vastaamaan joku hallituksen jäsenistä.

– Tarkoituksena on tehdä eläväiset sivut, jotka päivittyvät ahkeraan tahtiin. Tietenkin se on iso työ ja vastuu, joten tulisi miettiä millainen palkkio henkilölle, joka sivuja päivittää, kuuluu.

 

Teksti ja kuvat Anu Kauppila


Jaa sivu eteenpäin

Muita uutisia